Krāsas

Marika Bērziņa

marika-bw

Katrai krāsai ir sava emocionālā nozīme un tā ietekmē cilvēka domāšanu, garastāvokli un izvēli.  Attiecīgās krāsas izvēle jebkurā nozarē var palīdzēt interpretēt prezentējamo produktu vai panākt nepieciešamo atmosfēru un noskaņu sev apkārt.

Veiktajā pētījumā Impact of color on marketing, noskaidrots, ka 90{2abeea6957f197e59f43c9bcd71d1c1d5d11960aefd89c974f0ce5923f911ebd} gadījumos patērētājs preci vērtē pamatojoties tikai uz tās krāsu. Zinātniski ir pierādīts arī fakts, ka cilvēki ierauga krāsu vēl pirms viņi sāk uztvert citu informāciju. Mūsdienās ir ļoti būtiski prast pareizi pielietot krāsas, lai to potenciālu izmantotu sava uzņēmuma interesēs.13 (1)

Zināšanas par krāsu pielietojumu ir noderīgas produktu gatavošanā un noformēšanā. Dažādu pētījumu rezultāti liecina, ka katra krāsa sniedz konkrētu emocionālu vai fizisku ietekmi, kā, piemēram, dzeltenais un oranžais tonis palielina apetīti. Sarkans ir saistīts ar spēcīgām emocijām un ir viena no stimulējošākajām un uzmanību piesaistošajām krāsām. Zaļie toņi tiek izmantoti produktiem, kas ir veselīgi un videi draudzīgi. Balta krāsa simbolizē tīrību un  kārtību. Melnai krāsai piemīt elegance. Neskatoties uz to, ka melnā krāsa nav pievilcīgākā krāsa pārtikas rūpniecībai, šobrīd ir tendence ražot melnas krāsas burgeru maizītes un saldējumus. Lai produkts būtu acij tīkamāks melnās krāsas vietā var izmantot tumši brūnu. Zilā ir nomierinoša krāsa, pasaulē šī krāsa ir iecienīta un atzīta kā apetītes ierobežotāja.

13 (3)

Kā jau iepriekš minēju, patērētājs pirmo vērtējumu par produktu veic pēc vizuālā noformējuma, līdz ar to ēdiena krāsai ir jāatbilst arī tā garšai, jo krāsas, kas iekļautas ēdienā jau sniedz kādu informāciju par gaidāmo. Konditorejā gatavojot produktus ir viegli saskaņot garšu un dekorējumu, kā, piemēram, sarkanos toņos dekorēta kūka atgādina par ogām, līdz ar to pircējs jau var secināt, ka kūka būs ar ķiršu, zemeņu vai aveņu garšu. Nebūtu ieteicams melleņu kūku pārklāt ar apelsīnu glazūru, jo tas tikai maldinātu patērētājus. Lietojot spilgtu krāsu salikumus ir cerība uz spēcīgām un izteiktām garšām, bet, ja lieto maigus plūstošus toņus – gaidāma niansēta, maiga garša.

Ir svarīgi atcerēties, ka mirklis, kas nepieciešams, lai produkts uzrunātu patērētāju ir tikai dažas sekundes, un šajā īsajā laikā pircējam ir jārada emocijas un vēlme šo produktu iegādāties. Tādēļ krāsām un to salikumiem ir jābūt pārdomātiem, jo pārtikas produktiem ir ļoti laba priekšrocība, jo tie patērētāju atmiņā paliek ne tikai ar krāsu un izskatu, bet arī ar smaržu un garšu. Tāpēc esiet radoši un izmantojiet pieejamo krāsu daudzveidību un radiet šo tūlītējo emocionālo saikni ar patērētāju.

13 (2)

Loading Images
wpif2_loading
Bottom
Bottom 14
Bottom 13
bottom-11
bottom-10
bottom-9
bottom-8
bottom_7
bottom-6
bottom-5
bottom-4
bottom-3
bottom-2
bottom-1